Weemen vertelt het nieuwe verhaal van Yor-in

Yor-in heeft gekozen voor een volledige rebranding om een herkenbare uitstraling te creëren. Daarbij hebben zij de expertise van Weemen ingeschakeld om hun nieuwe huisstijl door te vertalen in middelen.

Toegepaste expertises Weemen

Eén herkenbare uitstraling

Yor-in helpt al bijna 15 jaar organisaties vooruit op het gebied van Quality, IT, HR, Recruitment, Operations en Finance. Voorheen bestond de recruitmentgroep uit vijf losse labels, maar sinds vorig jaar is het bedrijf verder gegaan als één merk: Yor-in. Eén van de labels droeg al deze naam en aangezien het bedrijf bewust niet met dezelfde visuele identiteit wilde doorgaan, werd er gekozen voor een complete rebranding. Hiervoor werd de hulp van Weemen ingeschakeld. “Dit was het perfecte moment om één herkenbare uitstraling te creëren. We wilden het daarom grondig aanpakken”, aldus Eva Venhuizen, content marketeer bij Yor-in.

Professioneel

Weemen werd al eerder voor zusteronderneming NRG-Office ingezet voor het ontwikkelen van diverse communicatiemiddelen. Kristel van de Peppel, merk en marketing manager van zowel Yor-in als NRG-Office, vroeg daarom of Weemen ook wilde helpen bij het implementeren van de nieuwe huisstijl en het effectief uitrollen van hun merk in diverse communicatiemiddelen. Eva: “We zochten dus echt de meerwaarde van externe specialisten die de vertaalslag konden maken van onze huisstijl naar concrete uitingen. Bovendien kijken Amanda van Lanen en Maartje Toonen van Weemen met een andere blik naar bepaalde zaken en dat zorgt ook voor een frisse wind in onze organisatie.”

Verdieping van de huisstijl

Een ander bureau had al het logo en de contouren van de huisstijl ontwikkeld en aan de hand daarvan kreeg Weemen de opdracht om die lijn consistent door te trekken en de middelen verder vorm te geven. Dat resulteerde in een breed pakket aan communicatiemiddelen; van onder andere mappen en enveloppen tot Powerpoint, Word en Social Media templates en van roll-up banners tot aan notitieblokjes voor op kantoor. “En we blijven nieuwe middelen ontwikkelen. Weemen helpt ons bij de verdieping van onze huisstijl, zodat wij op onze beurt onze opdrachtgevers weer zo goed mogelijk kunnen helpen.”

Initiatiefrijk

Eva is content met de samenwerking tussen Yor-in en Weemen. “Amanda en Maartje denken echt met je mee. Het is niet; u vraagt, wij draaien, maar ze willen zelf het mooiste resultaat neerzetten. Dat betekent dat ze uit zichzelf met nieuwe ideeën komen. Zoals laatst toen ik een briefing voor een folder naar Maartje had gestuurd. Ze stelde voor om daar een drieluik van te maken waaraan je het verhaal kunt ophangen. Daar zouden we zelf nooit aan gedacht hebben, maar het pakte geweldig uit. Er is gewoon een goede klik tussen ons en dat zorgt voor openheid. Maartje en Amanda voelen bijna als collega’s.”   

Yor-in

Yor-in is een detacheringsorganisatie gespecialiseerd in de Food & Industry. Het bedrijf telt inmiddels zo’n 100 specialisten en groeit gestaag. Eva: “Onze missie is helder: jou als bedrijf of professional vooruithelpen. Hoe we dat doen? Door de juiste persoon op de juiste plek te brengen. Hoewel het merendeel van de werknemers op interim basis bij klanten werkt, vinden we het erg belangrijk dat iedereen onderdeel is van Yor-in. De naam Yor-in past daarom goed bij onze verbindende cultuur. Je spreekt het namelijk uit als ‘you’re in’, wat staat voor ‘je bent erbij’. Dat is precies wat we als organisatie uitdragen.”

Wij werkten met veel plezier aan deze opdracht

Maartje Toonen

T +31 485 33 66 11

Meer zoals dit