Weemen realiseert grote signing klus voor Fancom in Panningen

“Ga je als organisatie voor een nieuw logo en een nieuwe huisstijl, dan is het ook zaak om de signing op je panden daarop aan te passen”, zegt Anja Theeuwen, Marketing Officer bij Fancom. “Luidspreker, dat die nieuwe huisstijl voor ons heeft ontwikkeld, bracht ons in contact met Weemen, waar men al vaker mee samen had gewerkt. Weemen heeft daarna de nieuwe huisstijl door vertaald naar de signing op onze twee panden in Panningen. Een hele klus, één die ze wat mij betreft uitstekend hebben aangepakt en opgelost.”

Toegepaste expertises Weemen

    Signing binnen- én buitenzijde

    “Weemen heeft allereerst de signing aan de buitenzijde van onze twee panden aangepakt, zowel bij het hoofdkantoor als bij het Operations gedeelte. Denk aan de gevelbekleding, zoals nieuwe logo’s -waarvan één verlicht, in box letters dus -, maar ook aan de bewegwijzering, zuilen bij het pand, de raambelettering en vlaggen en banieren. Aan de binnenzijde van het pand heeft Weemen verder gezorgd voor verschillende wanddecoraties om onze nieuwe huisstijl ook in het pand te integreren. Dat ziet er allemaal echt super strak uit. Allereerst doe je dat voor de uitstraling van je panden, maar tegelijk natuurlijk om je medewerkers vertrouwd te maken met die nieuwe uitstraling en huisstijl. Ons oude logo was inmiddels twintig jaar oud, dus dat was wel eens aan vervanging toe. De aanpassing van het logo is niet rigoureus, maar wel veel strakker en moderner nu. En daar moeten je mensen wel even aan kunnen wennen.”

    Fancom

    Fancom is wereldleider in het ontwikkelen van automatiseringssystemen voor de veehouderij. Met meer dan 200 distributeurs, agentschappen en partners is Fancom overal ter wereld aanwezig. Daarbij is Fancom leidend in het verbeteren van stalprocessen voor varkens- en pluimveehouders. Dankzij slimme klimaat-, voer- en biometrische systemen, sensoren en computers verbetert Fancom het bedrijfsresultaat van veehouders én de leefomgeving van hun dieren. Zo is iFarming, het allesomvattende stalsysteem van Fancom, het krachtigste en meest betrouwbare smart-farmsysteem in de markt en wordt het inmiddels wereldwijd ingezet. fancom.nl

    Goede adviezen

    Anja: “Die driehoek van Fancom , Weemen en Luidspreker in de persoon van Twan Beurskens werkte echt perfect. Daarbij weet Weemen natuurlijk als de beste wat er allemaal nodig en mogelijk is. Je hebt simpelweg een partij nodig die weet wat er kan op het gebied van signing, denk bijvoorbeeld aan de te gebruiken materialen. Weemen kwam ook echt met hele goede adviezen. Zo kregen we ideeën aangereikt waar we zelf helemaal niet aan hadden gedacht. Een simpel voorbeeld: we hebben hier achter een hele grote loods. We hebben er nooit bij stilgestaan om daar een logo op te plaatsen. Het eerste wat Weemen zei toen ze de situatie bij ons kwamen bekijken was: ‘Als je nou een logo plaatst op die loods, dat is echt prachtig!’ De loods is nu een van onze mooiste blikvangers.”

    Ontzorging 

    “Dat is dus de ervaring van een partij die er met een heel ander oog naar kijkt”, meent Anja. “Zelf denk je alleen aan het vervangen van de oude logo’s, maar je staat er niet bij stil dat er misschien nog veel meer mogelijk is. Weemen heeft ons bovendien veel werk uit handen genomen. Luidspreker leverde als designbureau alle bestanden direct bij Weemen aan en die gingen daarna aan de slag met het maken van de middelen en de uitwerking. Wij hebben slechts aangegeven wat we wilden en Weemen en Luidspreker maakten daar vervolgens samen een plan van aanpak voor. Wij hoefden alleen nog maar akkoord te geven en hadden er verder geen omkijken meer naar. Totale ontzorging dus, erg prettig.”

    “Weemen reikte ons ideeën aan waar we zelf helemaal niet aan hadden gedacht”

    In beweging

    Anja: “Het door vertalen van onze nieuwe huisstijl naar de signing op onze panden is een belangrijk onderdeel als het gaat om jezelf als organisatie in de wereld te profileren. Die wereld verandert, wij als bedrijf veranderen. Dat doen we door onze nieuwe manier van werken, onze nieuwe producten. Door de nieuwe huisstijl te tonen laat je direct zien dat je als Fancom continu in beweging bent. En dan is de signing op je panden, je uitstraling, een van de eerste visitekaartjes om die boodschap kracht bij te zetten.”

    Afspraak is afspraak

    “Het fijne van Weemen is: afspraak is afspraak. Juist in deze tijd, waarin het toch vaak lastig is om de goede materialen te vinden, is dat erg belangrijk. Daarbij gaven ze een hele scherpe prijs en levertijd af en hebben ze zich daar ook volledig aan gehouden. Ook de korte lijnen en het snelle schakelen met bijvoorbeeld Marc Frankena heb ik als erg prettig ervaren. Op locatie bleek bovendien dat we wat Weemen betreft echt met vakmensen te maken hebben. Wij wilden namelijk dat de hele signing in één keer gebeurde. Dus niet vandaag het logo, morgen de zuilen, et cetera. We hadden met Weemen afgesproken dat we alles in één keer omgebouwd wilden hebben. En daar heeft men zich keurig aan gehouden.” 

    Wij werkten met veel plezier aan deze opdracht

    Meer zoals dit