“Ik werk nu bijna twee jaar bij BMN, maar de samenwerking met Weemen dateert al van langer geleden, vanaf het moment dat BMN na een samenvoeging van diverse merken BMN ging heten”, vertelt Remco Top, verantwoordelijk voor de branding bij BMN Bouwmaterialen. “Weemen kan in principe alles. Maar de reden dat de samenwerking zo goed bevalt, is dat ze meedenken en zorgen voor de beste oplossing. Ook als er veel spoed is. En die is er stiekem best vaak!”
“Weemen doet echt heel veel voor ons”, zegt Remco. “Nogmaals, ze kunnen alles. Weemen is dan ook veel meer dan een drukkerij. Natuurlijk is druk- en printwerk onderdeel van de diensten, met name het huisstijldrukwerk. Maar we nemen bijvoorbeeld ook promo-artikelen af van Weemen. Je moet weten dat give-aways in de bouwwereld echt een dingetje zijn. Men is dol op een pennetje, een notitieblokje, een T-shirt, cap of dat soort zaken. Verder is signing een belangrijk product. En dan gaat het niet alleen om die ene poster, maar ook om een kliklijst waarin je die poster op kunt hangen. Of items als balie-standaarden, stoepborden, spandoeken en hekwerkborden voor op de bouwplaats, zaken die natuurlijk heel belangrijk zijn voor onze branding."
“Het verschil is dat Weemen je echt het hele proces uit handen neemt”
“Laten we eerlijk zijn: drukken kan iedereen, giveaways leveren kan ook iedereen. Maar het verschil is dat Weemen je echt het hele proces uit handen neemt. Van advies tot aan de handling, logistiek en het voorraadbeheer. Ik ben een paar keer op bezoek geweest bij Weemen en je merkt gewoon dat er een heel gemotiveerd team op de werkplaats staat. En gaat er ergens wat mis, dan lossen zij het op. Daardoor hou ik ook meer focus op mijn eigen projecten, in plaats van me zorgen hoeven te maken of de levertijd wel wordt gehaald.”
Onlangs is BMN overgestapt op de Huisstijlmanager, een belangrijke dienst en innovatieve oplossing van Weemen. “We hadden al een portal via welke onze medewerkers briefpapier en give-aways konden bestellen, maar die bestelportal werkte niet altijd helemaal naar wens”, aldus Remco. “Dat verouderde systeem heeft nu een flinke update gekregen in de vorm van de Huisstijlmanager. De Huisstijlmanager is veel overzichtelijker, werkt veel soepeler. Vestigingen kunnen met de templates hun eigen posters maken én je bewaakt er tegelijk je huisstijl optimaal mee. Per vestiging kunnen we communicatiemiddelen bestellen, welke vervolgens door Weemen op de locaties worden bezorgd. Komt er een vraag binnen van een vestiging, bijvoorbeeld ‘kunnen we niet een folder maken voor dakpannen?’, dan bekijken we direct of we die folder niet voor álle vestigingen kunnen bestellen, zodat we maar één keer een opmaak hoeven te maken. Weemen zorgt vervolgens voor de productie, distributie én het voorraadbeheer.”
Accountmanager Judith van der Linden en Commercieel Manager Gideon Zonnenberg van Weemen mag je zo langzamerhand collega’s van Remco en de andere BMN’ers noemen. Remco: “Het is ontzettend fijn om met hun samen te werken, ik heb zeker met Judith bijna dagelijks contact. Judith handelt de meeste vragen direct af met de betreffende vestiging zelf. Ze zit overigens ook onder de ‘speed dial’ van die vestigingen. Heb je iets nodig wat net even anders is, of écht anders, we kunnen altijd bij Judith terecht met onze vragen en wensen."
"Dit ontzorgen, de korte lijnen en het persoonlijk contact zijn wat mij betreft echt de USP’s van Weemen. Daarbij doet men bij Weemen ook niet flauw als we eens een keer een giveaway bij een ander bestellen, dus het is geen kwestie van exclusiviteit. Zo zocht ik onlangs een cilindermeter die Weemen niet leverde en die ik wel vond bij een andere leverancier. Maar die dingen moeten natuurlijk ook nog verspreid worden. Geen probleem voor Weemen, geef maar door en wij zorgen dat het item in de webshop komt en verspreid wordt. Een prima stuk service, waarbij Weemen echt kijkt naar het grotere plaatje!”
BMN Bouwmaterialen, onderdeel van Building Materials Europe en opererend onder de vlag van de beursgenoteerde multinational Blackstone Group, is een van de marktleiders op het gebied van bouwmaterialen voor bouwend Nederland. BMN heeft meer dan 80 vestigingen in Nederland. Het is een onderneming voor zowel de ZZP'er, het MKB als de Landelijke Opererende Aannemers. BMN staat voor de beste service, een flexibele logistiek, altijd de juiste voorraad én vakkundig advies. Bovendien is men bij BMN op de hoogte van innovaties, waarvoor continu passende oplossingen worden bedacht. Zo maakt BMN de bouw duurzamer en creëert men slimme tools die de bouwer werk uit handen neemt.
Meer weten over de innovatieve Huisstijlmanager van Weemen? Klik hier.
Een belangrijke innovatieve oplossing van Weemen is onze grensverleggende Huisstijlmanager®. De Huisstijlmanager is een gebruiksvriendelijk brand management systeem op maat, waarmee je het inkopen, beheren, opmaken én publiceren van al je marketing- en communicatiemiddelen voortaan op één plek kan doen. De Huisstijlmanager maakt het mogelijk al je middelen centraal te beheren en decentraal te laten bestellen. Tegelijk waarborg je de huisstijlregels van je organisatie optimaal en zorg je voor een consistente huisstijl én een sterk, onderscheidend merk. Bij Huisstijlmanager maken we je werk gemakkelijker en aangenamer. Efficiënter en overzichtelijker. Én besparen we je ook nog eens tijd en geld.