Van website tot visitekaartje, ‘Weemen ontzorgt ons volledig’

Met deze vernieuwing laat Huisman zien dat het bedrijf vertrouwen heeft in de toekomst. De groeiende en grensoverschrijdende dienstverlening van uitmuntende kwaliteit vroeg volgens de directie om een moderne en sprankelende “look”. Altijd denkend in oplossingen, de lat hoog leggen: het zijn de pijlers waarmee Huisman groot is geworden en waarop het “nieuwe gezicht” is gebaseerd.

Toegepaste expertises Weemen

Huisman Etech Experts

Als toonaangevende en innovatieve totaalpartner engineert, installeert en onderhoudt Huisman Etech Experts sinds 1955 met 300 goed opgeleide en betrokken medewerkers (elektrotechnische) installaties in uiteenlopende sectoren. Factoren als kwaliteit, flexibiliteit en denken in oplossingen staan bij Huisman hoog in het vaandel. Huisman heeft vestigingen in Druten, Nijmegen, Elst, Monaco en Hamburg. Kijk voor meer info op: huismanetech.nl.

Huisstijl en ontwikkeling middelen

Door onszelf goed in te leven in het bedrijf, haar toekomstverwachtingen, missie en visie, konden we een gedegen briefing opstellen en een plan voor een nieuwe pay-off en huisstijl ontwikkelen. Op basis daarvan gingen we tegelijk aan de slag met het bouwen van de website, zetten we een nieuwsbrief op en werkten we de diverse communicatiemiddelen verder uit. 

Nieuwe naam

Uit de gesprekken met Huisman bleek onder meer dat de naam Huisman Elektrotechniek geen recht meer doet aan de ambitie en uitstraling van de organisatie. Zoals directeur Peter Huisman het verwoordde: ‘Huisman is een state-of-the-art bedrijf dat op hoogwaardige en duurzame wijze de volle breedte van de markt bedient, zowel in Nederland als ver daarbuiten. Zo hebben we ons ontwikkeld tot ware Etech Experts, waarbij onze service grenzeloos is. Om ons in die nieuwe rol te profileren hebben we een internationaal aansprekende naam nodig.’ En zo geschiedde! Uiteindelijk viel de keuze op een combinatie van naam en pay-off: Huisman, Etech Experts.

‘We zijn erg tevreden over de wijze waarop Weemen ons volledig heeft ontzorgd’

Volledige ontzorging

Huisman was niet alleen erg tevreden over de nieuwe naam, het bijbehorende logo en dito huisstijl. ‘Ook over de wijze waarop we volledig zijn ontzorgd op het vlak van bedrijfscommunicatie viel bij ons in goede aarde’, aldus Peter Huisman. ‘Zo verzorgde Weemen voor ons de uitrol van alle gewenste communicatiemiddelen, van visitekaartjes tot website en van relatiemagazine tot mediabegeleiding.’

Waarom Weemen?

Weemen werkt inmiddels al weer enkele jaren voor Huisman. Bij Huisman bestond een dringende behoefte aan meedenkende, proactieve professionals die het bedrijf konden ontzorgen op het vlak van bedrijfscommunicatie, met name in de uitvoering. De communicatieafdeling van Weemen, die bijna als een externe afdeling voor Huisman fungeert, heeft dat gat samen met externe copywriters uitstekend opgevuld.

Wij werkten met veel plezier aan deze opdracht

Meer zoals dit