Offline communicatie niet meer van deze tijd? Onjuist!

Het is een feit dat we niet meer om online communicatie heen kunnen. De wereld wordt steeds meer digitaal en de communicatie verandert daarin mee. Denk maar aan de talloze advertenties die je op social media voorbij ziet komen. Toch is offline communicatie nog steeds erg belangrijk voor organisaties, omdat veel mensen een voorkeur hebben voor advertenties op offline kanalen. Deze advertenties zijn van hogere kwaliteit, minder opdringerig en komen betrouwbaarder over. Door alle online communicatie wordt de behoefte aan offline communicatie juist weer groter!

We worden overladen met informatie. Een gemiddelde Nederlander ziet meer dan 5.000 commerciële boodschappen per dag. Tussen al deze uitingen en reclames wil je natuurlijk dat jouw boodschap blijft hangen. Maar hoe val je tegenwoordig nog op? Juist! Door de klant op een persoonlijke manier middels offline middelen te benaderen. Onderzoek wijst uit dat direct mail zorgt voor meer aandacht, impact en conversie. Zeker als je direct mailing op het juiste moment inzet. 

En denk hier eens aan: ondanks dat er steeds meer online communicatiemiddelen bij komen, blijven de oude offline middelen tóch bestaan. Nog steeds lezen we de krant, een boek of een magazine. Onze mailbox loopt tegenwoordig helemaal vol met allerlei advertenties en digitale nieuwsbrieven. Maar zou een nieuwsbrief die bij jouw klant op de deurmat valt niet meer aandacht krijgen, dan de digitale nieuwsbrief die ze per e-mail krijgen toegestuurd?

Dit wil niet zeggen dat je geen online communicatie meer in moeten zetten. Maar bij een goede marketingaanpak wordt jouw boodschap via meerdere kanalen aan de doelgroep overgebracht. Hierdoor ziet de ontvanger jouw boodschap op meerdere manieren en op verschillende momenten, waardoor deze beter blijft hangen. Uit onderzoekt blijkt dat het inzetten van direct mail aan het begin van je mediacampagne in combinatie met andere kanalen een versterkend effect heeft. Hierdoor zorg je ervoor dat de uitingen op de andere kanalen meer opvallen. Daarom mag ook de brievenbus niet ontbreken in jouw strategie!

Een magazine is een goed middel om verbinding te creëren tussen de doelgroep en je organisatie. Volgens het Mediabelevingsonderzoek leveren magazines betrouwbare informatie. Wanneer je in het magazine dezelfde taal als de doelgroep spreekt, zorgt dat voor meer klantenbinding of juist voor het genereren van leads. Een mooi voorbeeld is het magazine van Adams Music Centre, waarvoor wij het magazine mogen drukken en verspreiden naar haar klanten. 

Nu hoef je niet meteen een magazine uit te brengen om meer klantbinding te creëren. Je kunt ook kiezen voor een unieke mailing, die je naar je huidige of potentiële relaties stuurt. Vooral in deze tijd is het leuk om jouw relaties te laten weten dat je ze niet vergeten bent en aan ze denkt. Een leuk voorbeeld is de mailing die we voor het Merletcollege hebben verzorgd. Middels de mailing laat de school de leerlingen weten dat er aan ze wordt gedacht. Wij hebben de complete mailing verzorgd; van het uitzoeken van het presentje en het drukken van de kaart tot het verzenden ervan. 

‘Vragen of wil je even sparren? Wij staan voor je klaar!’

Wij helpen je graag met het opzetten van een juiste strategie, waardoor jij ‘top of mind’ wordt bij jouw klanten. Heb je alleen behoefte aan een doelgerichte mailing om te verzenden, dat kan natuurlijk ook. Wij denken hierover graag met je mee! Neem nu vrijblijvend contact op en dan zorgen we er samen voor dat jouw merk of organisatie blijft hangen bij de doelgroep!

Bronvermelding: 
•    https://www.postnl.nl/zakelijke-oplossingen/kracht-van-aandacht/blog/zo-blijft-jouw-reclameboodschap-nog-beter-hangen/ 
•    https://printmatters.nl/nieuws/2020/11/17/de-kracht-van-print-advertenties 
•    https://www.customertalk.nl/nieuws/blik-op-de-strijd-tegen-de-overvloed-aan-reclameboodschappen/ 
•    https://bouwstijlmedia.nl/magazine-de-spin-in-het-web-van-je-communicatie/ 

 

Actueel