Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Nét dat stapje extra zetten; dat doen we graag voor onze relaties. Dus ook voor jou! Meer weten over onze diensten?




Appèl verzorgt met 1.800 medewerkers op bijna 700 locaties catering. Sinds 2022 helpt Weemen Appèl bij hun marketingcommunicatie. Mede dankzij de wortels in de Brabantse grond en de voeten in de klei verloopt de samenwerking tussen de twee familiebedrijven soepel.
Appèl kwam in eerste instantie dankzij de Huisstijlmanager bij Weemen terecht. “Appèl was toentertijd op zoek naar een online drukwerkportaal en een oud-collega had goede herinneringen aan een eerdere samenwerking met Weemen. Zo kwamen we bij de Huisstijlmanager terecht”, aldus Pien Verheijen, creatief dtp’er bij Appèl. Inmiddels wordt er ook van de andere diensten van Weemen gebruik gemaakt.
Pien: “Appèl heeft de afgelopen jaren een flinke groei doorgemaakt en dan zijn partners waarmee je fijn kunt samenwerken, altijd welkom.” Naast de Huisstijlmanager levert Weemen bijvoorbeeld verschillende soorten drukwerk, signing borden en hardware om de signing toevoegingen te presenteren. Ook regelt Weemen onder andere het verpakken en verzenden van al deze producten naar de verschillende locaties en beheert het de voorraad.
“Wat betreft de Huisstijlmanager zijn wij klein begonnen door eerst Appèl Bedrijfsrestaurants als uitgangspunt te nemen. Dat zijn we stukje bij beetje gaan uitbouwen naar onze andere concepten op de verschillende locaties. Hierbij hechten we veel waarde aan de reacties die we krijgen vanuit die locaties. Wat zouden de gebruikers van de Huisstijlmanager anders willen zien? Wat missen zij nog? Met die input en de expertise van Weemen proberen wij het systeem steeds beter én eenvoudiger te maken.”
De medewerkers op locatie zijn over het algemeen wat ouder en hebben vaak weinig affiniteit met computersystemen. “Die zien in eerste instantie beren op de weg. Maar het is net zo eenvoudig als online shoppen. Dankzij de Huisstijlmanager kunnen de werknemers nu zelf zaken als menuborden of prijskaartjes gemakkelijk opmaken en bestellen. En alles in de juiste huisstijl. De komst van dit systeem scheelt ons bovendien enorm veel werk. Voorheen hadden wij hier een kast staan met materialen zoals prijskaartjes en menukaarten en moesten we het allemaal handmatig naar alle locaties versturen. Daar waren we onderhand een dag per week aan kwijt. En lag het niet op voorraad, dan moesten we zulke zaken zelf bestellen of het laten drukken. Met bijna 700 locaties is dat gewoon niet meer te doen.”
Pien: “Het grote voordeel aan Weemen is dat er meegedacht wordt. Niet alleen bij projecten, maar laatst hadden ze bijvoorbeeld een grote fluorerende sticker op een pakketje geplakt, zodat het niet zou gaan ‘zwerven’ door de organisatie. Zo attent én typisch Weemen!”